Derde graad
Elektromechanische technieken

PROFIEL VAN DE LEERLING

In de industrie is er een grote vraag naar technisch georiënteerde mensen die naast de theoretische kennis ook voldoende praktische vaardigheden bezitten. Van de leerlingen wordt verwacht dat zij op het einde van deze opleiding een goede theoretische kennis hebben waarbij de praktijk gericht is om de theoretische aspecten te versterken.

Vakdomeinen:

–        Technisch tekenen, 2D en 3D

–        Elektropneumatica en hydraulica

–        Theoretische en toegepaste mechanica

–        Elektriciteit en elektronica.

Herken jezelf in deze talenten:

–        Inzichtelijk en creatief denken en handelen

–        Aandacht voor concrete studies van realisaties

–        Je kan logisch redeneren

–        Zin voor kwaliteit en preventie

 

PROFIEL VAN DE STUDIERICHTING                                    

Deze studierichting streeft er naar de leerlingen in staat te stellen om succesvol studies hoger onderwijs binnen het domein mechanica-elektriciteit aan te vatten.

De stage maakt tevens deel uit van de opleiding. Leerlingen leren de verschillende vaardigheden en technieken alsook de theoretische basiskennis geïntegreerd toepassen. De ontwikkelingen in het bedrijfsleven zullen in deze richting geïntegreerd worden. 

Voor de afgestudeerden van deze afdeling zijn diverse tewerkstellingsmogelijkheden. Een groot deel studeert echter verder tot Bachelor of Master.

Het vormen van toekomstige technici vereist een brede kijk op het vak. Zowel wat de inhoud als de aanpak betreft zullen de nieuwe tendensen gevolgd worden.

 

LESSENTABEL

 
Elektromechanische technieken56 (vanaf 2024-2025)
lichamelijke opvoeding22
levensbeschouwinglevensbeschouwing/ interlevensbeschouwelijke dialoog22
Nederlands32
Frans22
Engels22
wiskunde33
natuurwetenschappen11
geschiedenis12
aardrijkskunde11
economische financiële competentie01
Totaal basisvorming1718
elektriciteit22
mechanica22
project STEM11
elektromechanische technieken98
wiskunde11
Totaal specifiek gedeelte1514
Totaal3232