PROFIEL VAN DE LEERLING
In de opleiding mechanica wordt veel belang gehecht aan een doorgedreven praktische opleiding waarin technologische vakken geïntegreerd zijn. Hiernaast streven we naar het up-to-date zijn en blijven van zowel het lesmateriaal als de leerkrachten .
Van jongs af aan maken onze leerlingen kennis met het projectmatig karakter van onze opleiding; waarbij we realiteitsgebonden productieprocessen uit de industrie simuleren. We maken dan ook projecten op maat van onze leerlingen.
Tevens integreren we moderne lastechnieken zodat onze leerlingen in alle takken van de mechanische nijverheid probleemloos kunnen functioneren. We laten onze leerlingen bovendien al proeven van computergestuurde machines.
PROFIEL VAN DE STUDIERICHTING
Op de arbeidsmarkt geraakt de vraag naar technisch georiënteerde mensen, die naast de theoretische kennis ook veel praktische vaardigheden bezitten, al enkele jaren niet meer ingevuld. Een technisch diploma is dus de verzekering voor de toekomst. Het is een must dat de leerlingen interesse hebben voor mechanica, waar het takenpakket gericht is op het praktische aspect.
Het potentieel van deze leerlingen in de industrie is zeer groot; machinebedienaar, technisch tekenaar, onderhoudstechnicus, lasser, werkvoorbereider, …
VERVOLGRICHTING IN DE DERDE GRAAD
Mechanische vormgeving
LESSENTABEL
Mechanica | 3 | 4 |
lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
levensbeschouwing | 2 | 2 |
Engels | 2 | 2 |
PAV (cluster toegepaste informatica, wiskunde, natuurwetenschappen) | 3 | 3 |
PAV (cluster Nederlands, burgerschap, geschiedenis, artistieke expressie, aardrijkskunde) | 5 | 5 |
Totaal basisvorming | 14 | 14 |
mechanica | 20 | 20 |
Totaal specifiek gedeelte | 20 | 20 |
Totaal | 34 | 34 |